بسمه تعالی

مطابق با اطلاع‌رسانی اعلام شده از سمت ایرنیک (مرکز ثبت دامنه ملی) از تاریخ 1 خرداد 1400، هزینه ثبت یا تمدید دامنه ملی (ir) از طریق نمایندگان ایرنیک، شامل افزایش قیمت حداقل 200%ی خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از رسیدن به موعد گفته شده، نسبت به ثبت یا تمدید دامنه‌های ir خود در پردیس مشتریان اقدام نمائید.

توضیحات 1: توجه داشته باشید که بیشترین زمان ممکن برای ثبت و تمدید دامنه آی آر، 6 سال است. به عبارتی حداکثر اختلاف زمانی مجاز بین روز تمدید دامنه تا تاریخ انقضا دامنه پس از تمدید، بیشتر از 6 سال نمی‌تواند باشد.

بنابراین آن دسته از دامنه‌هایی که تاریخ انقضای دامنه‌شان تا قبل از 31 اردیبهشت 1401 است، می‌توانند تا قبل از اول خرداد و گرانی دامنه نسبت به تمدید 5 ساله دامنه اقدام کنند.

از آن طرف دامنه‌هایی که تاریخ انقضای دامنه آن‌ها بعد از 31 اردیبهشت 1401 است، می‌توانند به نسبت تاریخ انقضا تا رسیدن به محدودیت شش ساله تمدید، دامنه را یک یا چند بار یکساله (تا قبل از گرانی) تمدید کنند.

برای مطلع شدن از تاریخ انقضای دامنه IR خود می‌توانید از طریق "http://whois.nic.ir" اقدام نمائید.

توضیحات 2: در صورت تمایل به ثبت دامنه در پردیس مشتریان، لازم است تا "رابطه‌های مجاز" دامنه خود را به "خودم" و "نمایندگان" تغییر دهید. برای مشاهده روند کلی این تنظیمات، "آموزش های دامنه IR" را مشاهده نمائید.

توضیحات 3: درصورتیکه قصد تمدید و انتقال دامنه به پردیس مشتریان را دارید، باید ابتدا رابط نماینده دامنه خود را روی شناسه نت‌افراز یعنی "ta1644-irnic "  تنظیم نمائید. سپس لازم است تا نسبت به ایجاد سفارش انتقال دامنه به ما اقدام کنید.

توضیحات 4: برای انتقال دامنه ir به ما و تمدید آن به صورت 5 ساله، کافیست در پنل کاربری، از بخش "دامنه‌ها"، یک تیکت جدید انتخاب کنید.

پس از طی مراحل مربوطه و رسیدن به مرحله پرداخت صورتحساب، صورتحساب را پرداخت نکنید. شماره صورتحساب را از طریق تیکت پشتیبانی به بخش "امور دامنه‌ها" ارسال کنید تا صورتحساب 5 ساله برای شما ایجاد شود.

 
توجه داشته باشید که در صورت عدم تنظیم رابط یا رابطه‌ها در ایرنیک، امکان ثبت، تمدید و انتقال وجود نخواهد داشت. بنابراین پس از چندساعت سفارش خرید شما لغو شده و مبلغ سفارش به شارژ حساب شما عودت داده می‌شود. پس از انجام تغییرات گفته شده می‌توانید نسبت به ایجاد سفارش بار دیگر اقدام کنید.

با آرزوی توفیق روزافزون
فناوری اطلاعات تدبیر


Wednesday, May 12, 2021

« برگشت